بزرگترین راز موفقیت

بزرگترین راز موفقیت

مهم  ترین و بزرگترین راز موفقیت اینه که :هیـچ رازی وجـود نداره!

+شوخی میکنی؟

+ ما فکر کردیم حالا چی میخوای بگی؟

اگه راز  رو  یه  چیزی تصور کنیم که فقط عده کمی ازش خبر دارن و دیگران چیزی در موردش نشنیدن،باید بگم چنین راز ی وجود نداره؛اما  اگر منظور مون چیزیه که بیشتر مون ازش اطلاع داریم،ولی جوری رفتار می کنیم که انگار چیزی در موردش نشنیدیم،باید بگم واقعا با یک راز  بزرگ سر و کار داریم!

اجازه بدین واضح تر بگم:

هر انسانی تو زندگی اش یه آرزوهایی داره(فوتبالیست شدن،دکتر شدن،مهندس شدن و...) اما وقتی خوب با خودمون فکر  می کنیم می بینم اگه واقعا بخوام به آرزوهام برسم باید یه برنامه ریزی اصولی داشته باشم،باید کمتر بخوابم، باید قید خیلی چیزا رو بزنم و ... اینه که مجاب میشیم دنبال راه میانبر  بگردیم: موفقیت در 100 روز،قبولی کنکور در 60 روز  و...

ما آدما عموما حوصله ی صبر کردن برای موفقیت رو نداریم.دلمون میخواد در مدت کوتاه،خودمون رو  همون جوری ببینیم که تو رویاهامون تصور می کنیم.خوش هیکل،دوست داشتنی و حتما ثروتمند.

یه سوال: واقعا ما نمی دونیم چطور  میشه موفق شد ؟ نه؟

+ من مخالفم

خودمون رو فریب ندیم.هیچ ورزشکار  فوق العاده موفقی،هیچ ثروتمند خودساخته ای،هیچ دانشمند پر آوازه ای نبوده و نیست که رنج صبح های زود از خواب بیدار شدن رو تحمل نکرده باشه،  قید هزاران چیز بزرگ و کوچیک رو نزده  باشه و ...

موفقیت یه فرمول خیلی ساده داره:

موفقیت حاصل تصمیم ها و انتخاب های کوچک ، ساده و ممکنی است که وقتی به مرور زمان در یک دوره ی «به اندازه ی کافی طولانی» به آن پایبند بمانیم، به طرز معجره آسایی، اثرات انباشته شده ی خودشان را در قالب یک شگفتی بزرگ نمایان می کنند.

موفقیت عتیقه ایست با قدمتی چند هزار ساله؛ اگر دیدید کسی میخواد کالای عتیقه ای که خودش اون رو ساخته یا به تازگی کشف کرده رو  به شما بفروشه، کمی بهش شک کنید،مگه کسی تا به حال عتیقه تازه ساخت دیده؟

 


دیدگاه‌ها (۱)

هیوا جعفری

۲۲ مهر ۹۹ ، ۱۰:۵۳

چقدر خوب نوشتین 

پیشنهاد می کنم بیشتر پست بذارین

موفق باشید

پاسخ:

۲۲ مهر ۹۹، ۱۴:۳۴
ممنون از دیدگاه تون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آنچه مینویسم، صرفا دیدگاه شخصی من است و نه تنها در آینده مسئولیت آن را نمی پذیرم و ممکن است دیدگاهم تغییر کند، بلکه حتی امروز هم بر صحت و دقت آن اصرار ندارم. آنچه اینجا میخوانید، بیشتر فکرهایی است که به کلمه تبدیل شده تا در آینده، بتوانم مجدد به آنها مراجعه کنم و فرصت بیشتر و بهتری را به اندیشیدن در مورد آنها اختصاص دهم.

آخرین مطلب
پیوندها