دزد آرزوی دیگران نباشیم

دزد آرزوی دیگران نباشیم

خیلی از ما حتى بلد نیستیم آرزو کنیم و گاهی آرزوهایمان را هم از روی دست بقیه تقلب می‌کنیم، نگاه می‌کنیم ببینیم مردم دوست دارند کجا زندگی کنند؟ مردم دوست دارند با چجور آدمی ازدواج کنند؟ مردم عاشق کدام ماشین هستند؟ کدام مارک کیف و کفش و لباس هست که اگر بپوشی همه دهانشان باز می‌ماند؟


خلاصه می‌نشینیم آرزوهای مردم را درمیاوریم و میفهمیم مردم چی دوست دارند بعد همان‌‌ چیزها را می‌گذاریم در لیست آرزوهایمان،آنوقت هدفمان از خریدن هرچیزی فقط دراوردنِ چشم بقیه است،هدفمان از شغلی که می‌خواهیم بدست بیاوریم کور کردنِ چشم حسودان است و هدفمان از ازدواجمان این است هرکس زندگی‌مان را دید دلش بخواهد جای ما باشد!


ولی راستش ما با آرزوهایی که مال خودمان نیست هیچوقت رنگ خوشبختی را نخواهیم دید،شاید در مقابل این همه جانی که داریم می‌کَنیم موفق شویم حسرتِ دیگران را بخریم اما زندگی‌ای که چشم مردم دنبالش باشد به دهان آدم مزه نمی‌کند که!


من فکر می‌کنم کاش هرکدام آرزوهای خودمان را داشتیم و پیِ دلِ خودمان می‌رفتیم، وقتی آرزوهای یکدیگر را می‌دزدیم، خوشحالیِ رسیدن به آرزوهایمان بارِ دلِ آنهایی می‌شود که آن آرزو را دارند و به آن نرسیده‌اند؛این یعنی شادی‌ای که یک وَرَش غم است.

 

من دوست دارم دنبالِ دلِ خودم بروم و برای آرزوهای خودم، زندگی‌ام را خرج کنم،من دلم شادی‌ای می‌خواهد که همه‌وَرَش شادی ست.
با آرزوهایی که مالِ خودِ خودِ خودم است!همین


دیدگاه‌ها (۴)

 داداش متین مثله همیشه عالی بود واقعا دستت درد نکنه 


اگه یه چیز عمومی باشه مثل یه رشته تاپ مشکلی نیست واسه ی من خیلی با جزئیات اتفاق میفته 

یعنی واقعا همون چیزی که من آرزوشو داشتم مثل یه گوشی با مدل خاص یا ماشین یا حتی مورد مناسب برای ازدواج یا یه کار مناسب

ولی با این مطلبتون خیلی دلم آروم شد

من باید بازم دنبال آرزوی خودم باشم امیدوارم راه رسیدن به آرزوهامو پیدا کنم 


خیلی خوب بود 

من چند وقته احساس میکنم دیگران دزد آرزوهای من شدن

چون هر چی من آرزومه مبینم کسایی که باهاشون در ارتباطم و براشون تعریف میکنن بدستش میارن 

امروز فور کردم افسردگی دارم که همچین فکری میکنم به همکارم گفتم و ایشونم گفتن همچین چیزی صحت داره

پاسخ:

۱۵ تیر ۰۰، ۲۲:۳۵
این بیشر شبیه یه سوء تفاهمه؛چون ما بیشتر از اینکه خودمون انتخاب کنیم چی می خوایم،اجازه می دهیم  جامعه و اطرافیان تصمیم بگیرن!
شما نمی تونین بگین چون یه رشته ی تاپی مثل پزشکی آرزوی منه،فقط آرزوی خودم باقی بمونه!

هیوا جعفری

۰۹ مهر ۹۹ ، ۱۱:۵۴

چقدر خوب نوشتین. واقعا با چشم و هم چشمی قشنگی دنیایی که هزارتا رنگ داره رو از خودمون می گیریم. شاید منم کمی دزد باشم :(

پاسخ:

۱۰ مهر ۹۹، ۱۴:۰۰
ممنون از نظرتون، و همچنین از اینکه صادق بودید! 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آنچه مینویسم، صرفا دیدگاه شخصی من است و نه تنها در آینده مسئولیت آن را نمی پذیرم و ممکن است دیدگاهم تغییر کند، بلکه حتی امروز هم بر صحت و دقت آن اصرار ندارم. آنچه اینجا میخوانید، بیشتر فکرهایی است که به کلمه تبدیل شده تا در آینده، بتوانم مجدد به آنها مراجعه کنم و فرصت بیشتر و بهتری را به اندیشیدن در مورد آنها اختصاص دهم.

آخرین مطلب
پیوندها