ما عادت ها را میسازیم یا آنها ما را؟

ما عادت ها را میسازیم یا آنها ما را؟

وقتی امروز صبح از خواب بیدار شدید، اول از همه چه کاری کردید؟ آیا زیر دوش پریدید،اینستاگرام یا تلگرامتان را چک کردید،یا دندان هایتان را مسواک زدید.اول بندهای کفش راستتان را بستید یا چپ را؟ در حالی که از درمی رفتید به بچه هایتان(پدر مادرتان)چه گفتید؟ از چه راهی به سمت محل کارتان (مدرسه) رفتید؟

ویلیام جیمز در سال 1892نوشت: «تمام زندگی ما، تا به الان که فرم مشخصی گرفته است،مجموعهای از عادتهاست.» ممکن است اینطور به نظر برسد که بیشتر انتخاب هایی که ما هر روزمیکنیم، محصول تصمیم گیری های ما که کاملا با دقت انجام شده هستند، ولی این واقعیت ندارد.آنها عادت هستند. و اگر چه هر عادتی به خودی خود کوچک به نظر میرسد، در طی زمان غذاهایی که سفارش میدهیم، چیزی که هر شب به بچه هایمان میگوییم، اینکه پول خرج میکنیم یا پسنداز،هر چند وقت یک بار ورزش میکنیم، و چگونگی سازماندهی افکار و روتین های کاریمان تاثیر شگرفی بر روی سلامتی، بهره وری، امنیت مالی و خوشحالی ما دارند. یک مقاله منتشر شده توسط محققی ازدانشگاه دوک در سال 2006نشان داد که بیش از 40درصد کارهایی که افراد در طی یک روز انجام دادند، در واقع تصمیم نبودهاند، بلکه عادت بودهاند.ویلیام جیمز - همانند تعداد بیشماری از افراد دیگر از ارسطو گرفته تا اپرا (یک برنامه تلویزیونی است که در آن افراد در مورد کارهای بدی که کردهاند در حضور جمع اعتراف میکنند، اپرا وینفری مجری این برنامه است) - بیشتر عمرش را در تلاش برای اینکه چرا عادتها وجود دارند گذراند. ولی در واقع تنها در طی دو دهه گذشته، دانشمندان و بازاریابان شروع به درک این موضوع کرده اند که عادتها چگونه کار میکنند - و مهمتر از آن اینکه چگونه تغییر مییابند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آنچه مینویسم، صرفا دیدگاه شخصی من است و نه تنها در آینده مسئولیت آن را نمی پذیرم و ممکن است دیدگاهم تغییر کند، بلکه حتی امروز هم بر صحت و دقت آن اصرار ندارم. آنچه اینجا میخوانید، بیشتر فکرهایی است که به کلمه تبدیل شده تا در آینده، بتوانم مجدد به آنها مراجعه کنم و فرصت بیشتر و بهتری را به اندیشیدن در مورد آنها اختصاص دهم.

آخرین مطلب
پیوندها